Keresőoptimalizálás

Elkészült oldalunkat az internetes keresők találati listáján előre kell juttatni. Ez a keresőmarketing, keresőoptimalizálás.
Domain névválasztás.

Ha van lehetőségünk a domain nevünket a úgy válasszuk meg, hogy az tartalmazza a termék nevét. Erre már egyre kisebb a lehetőségünk, a termékekhez kapcsolódó domain nevek nagy része már foglalt. De nem kell kétségbe esnünk, a keresők többsége a domain nevek részleteit is felismeri, pl a termek.hu.-val majdnem egyenértékű az jotermek.hu is. Valószínűleg sosem térülne meg a domain vásárlásra fordított összeg, még akkor sem, ha álltalába egy régebbi domain jobb helyezést szokott elérni, az újjaknál.
Oldal címválasztás.
Nagyon fontos, hogy oldalunk címét az értékesíteni kívánt terméknek megfelelően válasszuk meg, hisz a keresők, és az érdeklődök is oldalunk címét kiemelt módon értékelik. A kereső optimalizálás, keresőmarketing legegyszerübb módja a jó cím választás, és hatékony.

Tárhely választás.

Egy komoly termék oldala valamely ingyenes tárhely szolgáltató reklámoktól, felugró ablakoktól teletűzdelt oldalán, hát nagyon silánnyá tud válni. Arról nem beszélve, hogy jövendőbeli vevőinkre is rossz benyomást tessz. Keresőoptimalizálás, keresőmarketing szempontjából is hátrányos az oldalunkon megjelenő, a szolgáltató által kódunkba illesztett linkek. Már havi párszáz forintért tudunk reklámmentes tárhelyet bérelni.

Weboldalunk technikai kivitelezése.

Elmondható, hogy a keresők a statikus oldalakat szeretik a legjobban. De egy web áruházat például nagyon körülményes lenne pusztán statikus oldalakkal megvalósítani, de a hátrány megfelelő programozási technikával kiküszöbölhető, egyensúlyozható, hogy az oldal kódja a keresőoptimalizálás, keresőmarketing elvárásáinak megfeleljen. A divatos flash fájlokat egyelőre azonban a keresők egyáltalán nem tudják értelmezni, igy nyilvánvaló hátránnyal indulnak az ilyen oldalak, a keresőmarketing, keresőoptimalizálás területén. Ezek csak a rájuk mutató linkek alapján kerülnek rangsorolásra.

 

kereső optimalizálás